صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : شهرستان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۲۹
شهریور
۱۴۰۳

شماره
۵۷۱۱

امروز: ۳۰ (شهریور) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Sep) 20

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: فرماندار همدان گفت: به منظور کاهش ترافیک در ساعات نخست صبح و با توجه به بازگشایی مدارس، ساعت شروع کار کارمندان بین ساعت 7 تا 8 صبح شناور می‌شود.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، فرماندار همدان در نشست خبری که به همراه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم همدان، ترافیک و آمد و شد است و یکی از گلایه‌های مهم شهروندان همدانی در مورد ترافیک است.
مسلم مخفی با بیان اینکه در دو دهه عقب‌ماندگی در ترافیک شهر همدان داریم، گفت: سه عامل مهم در ایجاد ترافیک همدان نقش دارد، سرعت اضافه شدن خودروها، با توجه به افزایش جمعیت، عدم اصلاح هندسی خیابان‌ها و تقاطع‌ها و نبود فرهنگ ترافیک و خودروهای تک سرنشین از جمله عوامل مهم در ترافیک است و تا این موارد اصلاح نشود هر چقدر هم حضور پلیس پررنگ باشد خیلی جواب‌گو نیست.
وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: از طرفی در همدان با کمبود پارکینگ روبه‌رو هستیم، گردشگران را به شهر دعوت می‌کنیم در حالی که پارکینگ برای پارک خودرو نداریم.
فرماندار همدان در بخش دیگر سخنان خود در مورد بازگشایی مدارس و ایجاد ترافیک گفت: برخی رسانه‌ها اذعان می‌کنند که مدارس ترافیکی باید منتقل شوند اما آیا این سؤال را نمی‌پرسند که مدارس کجا باید منتقل شوند، ما هنوز هم در همدان با کمبود کلاس درس مواجهیم و کلاس‌های 42 نفره داریم و فقط بحث جابه‌جایی مدارس مطرح نیست اینکه کجا منتقل شوند و بحث تأمین کلاس مطرح است.
مخفی در همین خصوص اظهار کرد: هر چند تعدادی از مدارس جابه‌جا شده‌اند و به برخی مدارس هم تأکید کرده ایم که بعد از اتمام قرارداد اجاره باید جابه‌جا شوند.
وی با بیان اینکه همدان در حمل و نقل ریلی و تراموا به مراحل خوبی رسیده است، تصریح کرد: برای باز شدن گره‌های ترافیکی همدان باید سلایق شخصی را کنار بگذاریم و حمل و نقل پیشرفته برای همدان نیاز است.
وی سپس به شناور شدن ساعت شروع ادارات اشاره و بیان کرد: طرحی که پارسال نیز اجرا شد و نتیجه‌بخش بود شناور کردن ساعت شروع ادارات از ساعت 7 تا 8 صبح برای کارمندان است که امسال نیز اجرا می‌شود و کارمندان می‌توانند بین ساعت 7 تا 8 صبح به اداره بروند.
مخفی در ادامه افزود: شهرداری همدان برای اصلاح خیابان‌ها، خط‌کشی معابر، نصب تابلو و سرویس مدارس اقداماتی انجام داده است و موضوع دیگر سرویس مدارس است که به شهرداری ابلاغ شده است و کسانی که قصد استفاده از سرویس مدارس را دارند باید در سامانه سپند ثبت‌نام کنند و خودرو در سامانه ثبت شده است و همچنین برچسب سرویس مدارس بر روی خودرو نصب می‌شود.
فرماندار همدان با بیان اینکه در حوزه کنترل ترافیک و بازگشایی مدارس، پلیس راهنمایی رانندگی همدان حضور حداکثری دارد، به جابه‌جایی محل برگزاری رژه نیروهای مسلح اشاره و بیان کرد: رژه نیروهای مسلح هر ساله در میدان باباطاهر برگزار می‌شد و با توجه به اینکه این میدان محل آمد و شد کاسبین، مناطق مسکونی و... بود یک معضل ترافیکی به وجود می‌آمد، بنابراین تصمیم بر این شد که امسال مراسم رژه در محل نمایشگاه‌های دائمی‌همدان برگزار شود.
مخفی عنوان کرد: موضوع دیگر جابه‌جایی میدان‌ میوه و تره‌بار همدان است که 57 سال پیش ساخته شده و فرسوده بوده و از طرفی ترافیک سنگین در میدان‌ میوه و تره بار ایجاد می‌شود، از همین‌رو زمینی به مساحت 80 هکتار در نزدیکی پلیس راه همدان تملک شده است که مغازه‌ها به یک محل استاندارد و با خیابان‌های عریض منتقل می‌شوند و 150 واحد ساخته می‌شود که دولت 500 میلیارد تومان برای آن هزینه می‌کند و توسط خود اعضای اتحادیه ساخته می‌شود و امیدواریم ظرف دو سال ساخت آن به اتمام برسد.

 بنکداران راسته حسین‌خانی باید در کوتاه‌ترین زمان به شهرک صنفی صنعتی منتقل شوند
مخفی در ادامه اضافه کرد: شهرک صنفی صنعتی بوعلی دو برای استقرار بنکداران کاملاً آماده شده است و مغازه‌های راسته حسین‌خانی باید به آنجا منتقل شوند، راسته حسین‌خانی یکی از محل‌های گره ترافیکی شهر است که حتی خود کسبه نیز به آن وضعیت معترض هستند، ما نمی‌خواهیم از اقدامات سلبی استفاده کنیم و تا جایی که امکان دارد سعی می‌کنیم با تعامل کار را انجام دهیم اما دیگر به اندازه کافی به مغازه‌های راسته حسین‌خانی فرصت داده شده است، بنابراین در کوتاه‌‌ترین فرصت بنکداران راسته حسین‌خانی باید به شهرک صنفی صنعتی منتقل شوند و تا پایان سال این کار انجام می‌شود؛ چراکه راسته حسین‌خانی به پارکینگ بزرگی تبدیل شده و باعث ایجاد ترافیک می‌شود.
فرماندار همدان ایجاد حلقه سوم شهر را برای همدان یک ضرورت عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات مهم همدان معضل ترافیک است که همه دستگاه‌ها باید در زمینه حل مشکل ترافیک همکاری کنند.

 شهرداری پای کار پارک‌های حاشیه‌ای و پل‌های عابر پیاده
مخفی تصریح کرد: در زمینه پارک‌های حاشیه‌ای اقداماتی شده است و در خصوص پل‌های عابر پیاده نیز اقداماتی انجام شده و نه اینکه شهرداری پای کار نباشد بلکه شهرداری پای کار است اما به دلیل رشد مسائل شهری، مشغله شهرداری زیاد است.
وی با بیان اینکه پارکینگ آقاجانی بیگ به زودی افتتاح می‌شود، بیان کرد: اصلاح نور خیابان‌های اصلی شهر نیز اقدام قابل توجهی است که تأثیر زیادی در کاهش تصادفات دارد.

  اصلاح 48 نقطه حادثه‌خیز در استان
در ادامه نیز رئیس پلیس راهور همدان با اشاره به کاهش جان‌باختگان تصادفات درون‌شهری طی 5 ماه نخست امسال گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد کاهش داشته است که بیشترین کاهش در شهر همدان است.
سرهنگ غلامعلی همایی به افزایش 4 درصدی خودروها در استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تعداد خودروها به 389 هزار و 500 دستگاه رسیده است، افزود: 88 نقطه و مقطع حادثه‌خیز و پرتصادف در استان شناسایی شده است که از این تعداد 48 نقطه اصلاح و 16 نقطه ایمن‌سازی شده است.
وی در ادامه اظهار کرد: طی نیمه نخست امسال 7 هزار و 600 دستگاه خودرو فرسوده از چرخه حمل و نقل استان خارج شده است و میزان اسقاط خودروهای فرسوده نسبت به مدت مشابه بیش از 6 برابر افزایش دارد.
این مسؤول با بیان اینکه 58 درصد متوفیان در صحنه تصادف و 42 درصد در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند، گفت: بیشترین زمان بروز تصادفات درون‌شهری با 25 درصد مربوط به ساعت 16 تا 20 است و ساعت 12 تا 16 با 23 درصد و 20 تا 34 درصد نیز با 16 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارد.
سرهنگ همایی با بیان این مطلب که درصد متوفیان بر اساس نوع وسیله نقلیه مقصر سواری 49 درصد، موتورسیکلت 37 درصد، وانت 7 درصد و کامیون 6 درصد است، ابراز کرد: تصادفات جرحی نیز 50 درصد سواری‌ها، 35 درصد موتورسواران و 11 درصد کامیون‌ها و 4 درصد سایر وسایل نقلیه مقصر هستند.
رئیس پلیس راهور همدان با اشاره به اینکه 28 درصد سوانح درون‌شهری همدان به علت بی‌توجهی به جلو و 20 درصد به خاطر رعایت نکردن حق تقدم است، افزود: با اجرای طرح یک‌روزه دریافت گواهینامه موتورسیکلت با عنوان موتور آسان و با ثبت‌نام متقاضیان در سامانه ایرانیان از ابتدای سال تاکنون 8 هزار نفر بدون ثبت‌نام در آموزشگاه رانندگی یک روزه گواهینامه دریافت کردند.
سرهنگ همایی به اجرای طرح ترافیک بازگشایی مدارس اشاره و بیان کرد: با توجه به افزایش تردد در ساعات ابتدایی روز و در راستای روان‌سازی ترافیک پلیس راهور همدان با بهره‌گیری از توان کارکنان ستاد، پلیس راهور، همکاران انتظامی‌ شهرستان در سه شیفت صبح، ظهر و عصر در مسیر تردد دانش‌آموزان و سرویس مدارس آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.
وی با تأکید بر اینکه والدین در انتخاب سرویس مدارس از حمل و نقل عمومی‌ و خودرو شناسنامه‌دار استفاده کنند، گفت: طبق آئین‌نامه آموزش و پرورش و شهرداری مسؤول نظارت و کنترل بر خودروهای سرویس مدارس هستند.
همایی با اشاره به اینکه پلیس با متخلفان سرویس مدارس جدی برخورد می‌کند، بیان کرد: دوربین‌های ثبت تخلف در همدان فعال است و به زودی نیز 15 دوربین دیگر به آن اضافه می‌شود.
وی عنوان کرد: در راستای صدور گواهینامه نیز 73 هزار و 233 جلد گواهینامه با 54 درصد افزایش صادر و تعویض شد که 59 هزار و 944 آزمون رانندگی برگزار و 47 هزار و 388 دستگاه خودرو با 11 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه شماره‌گذاری شد و به اعتراض 2 هزار و 970 نفر درباره خلافی رانندگی رسیدگی شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: